Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Privacy Statement
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 14 (2022): 14. Issue
No. 14 (2022): 14. Issue
Fourteenth Issue - August 2022
Published:
2024-09-25
Artikel
“uniMatchUp!”: An application for promoting academic help-seeking and group development
Lisa Ollesch, Jens Kohlmann, Maribell Steiner, Osman Tasdelen, Daniel Bodemer
pdf (Deutsch)
html
Wissenschaftliche Konferenzen in Social Virtual Reality
Raphael Zender, Miriam Mulders
pdf (Deutsch)
html (Deutsch)
Models for Content Management in a Next Generation Learning Management Ecosystem
Gerd Kortemeyer, Stefan Dröschler, Peter Riegler, Wolfgang Bauer
pdf (Deutsch)
html
Project reports / Projektberichte
Hanser eCampus Mathematik
Sebastian Linden, Michael Justus
pdf (Deutsch)
html (Deutsch)
Inside the Router
David Baberowski, Niklas M. Keerl, Lanea Lilienthal, Maximilian E. J. Rieske, Thiemo Leonhardt
pdf (Deutsch)
html
Integration of Gamification and Learning Analytics in Jupyter
Annabell Brocker, Sven Judel, Ulrik Schroeder
pdf (Deutsch)
html
Die intoMINT-App
Korinna Bade, Grit Marschik, Tobias Scheidat, Stephanie Böhnke
pdf (Deutsch)
html (Deutsch)
Book descriptions / Buchbeschreibungen
Wissenschaftliches Arbeiten im Studium der Erziehungs- und Bildungswissenschaften
Anne Martin
html (Deutsch)
Fachliche Bildung in der digitalen Welt
V. Frederking, R. Romeike
html (Deutsch)
#Online-Lehre meets #Online-Coaching
Thomas Hanstein, Andreas Ken Lanig
html (Deutsch)
Dissertations / Dissertationen
Towards scalable and secure virtual laboratory for cybersecurity e-learning
Johannes Harungguan Sianipar
html
Untersuchung des Einflusses von adaptivem E-Learning auf die Lernmotivation von Studierenden: benutzerzentrierte Weiterentwicklung und Evaluation einer adaptiven E-Learning Plattform für die Hochschullehre
Mathias Bauer
html (Deutsch)
Language
Deutsch
English